Példány sorszám:

 

 

A HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0040/1.0

„Sebészeti gyakorlati alap- és szakképzési rendszer”

projekt minőségirányítási rendszere

 

 

 

Az összeállítást készítette:         Dr. Németh Norbert

                                               a projekt minőségirányítási megbízottja

                                               a DE OEC Sebészeti Műtéttani Tanszék

Minőségirányítási Csoport (MICS) vezetője

 

 

 

Az összeállítást irányította:        Prof. Dr. Mikó Irén

                                                a DE OEC Sebészeti Műtéttani Tanszék tanszékvezetője

                                               projektmenedzser

 

 

 

Átvizsgálta:                              Dr. Takács E. Ildikó

                                               a DE OEC Sebészeti Műtéttani Tanszék

Minőségirányítási Csoport műszerfelelőse

 

 

 

Jóváhagyta:                              Prof. Dr. Boros Mihály

SZTE ÁOK Sebészeti Műtéttani Intézet vezetője

konzorciumvezető

 

 

M ó d o s í t á s o k

Sorszáma

Dátuma

Leírása

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

1. Cél

 

Jelen minőségirányítási működési rend a HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0040/1.0 „Sebészeti gyakorlati alap- és szakképzési rendszer” projekt szakmai, oktatási, műszaki, gazdasági, és az ezeket támogató és irányító tevékenységeket írja le és szabályozza.

 

2. Alkalmazási terület

 

A minőségirányítási működési rend érvényes a konzorciumot alkotó Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Orvos- és Gyógyszerésztudományi Centrum, Általános Orvostudományi Kar, Sebészeti Műtéttani Intézet, a Pécsi Tudományegyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Általános Orvostudományi Kar, Sebészeti Oktató és Kutató Intézet valamint a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Általános Orvostudományi Kar, Sebészeti Műtéttani Tanszék a projektben meghatározott tevékenységek során érintett részlegeire és a projektben résztvevő valamennyi megbízott munkatársra.

 

 

3. Hivatkozások

 

-         A HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0040/1.0 projekt támogatási szerződése

-         MR 001.SM „A DE OEC Sebészeti Műtéttani Tanszék Működési rendje”

 

 

4. A projekt működési rendje

 

4.1. Felelősségi körök

Pályázati céloknak megfelelő tevékenységek elvégzését az intézet/tanszék projektmenedzsere és a konzorciumvezető felügyeli.

A konzorciumvezető, projektmenedzserek, oktatók, adminisztratív/gazdasági feladatokat ellátók, szakasszisztensek és a speciálisan képzett munkaerők felelősségi- és feladatkörei a támogatási szerződésben foglaltak alapján kerülnek meghatározásra.

 

4.2. Aláírási jogosultságok

Aláírási jogosultsággal a projekt támogatási szerződésében meghatározottak alapján a projektmenedzserek és a konzorciumvezető rendelkezik. A projektmenedzser távolléte esetére aláírási jogosultságot rendelhet el a megfelelő meghatalmazás és aláírási címpéldány megléte mellett.

 

 

4.3. Feladatok meghatározása

A projekt rendszeres megbeszélésein elhangzottak alapján készült, a konzorciumvezető által jóváhagyott jegyzőkönyvekben foglaltak alapján, valamint az ezen alapuló rendszeres intézeti/tanszéki megbeszélések és/vagy oktatási továbbképzések alapján, melyekről jegyzőkönyvek és jelenléti ívek készülnek, az intézet/tanszék működési rendjének megfelelően (Működési Rend).

 

Az elvégzett feladatokat minden résztvevő önállóan vezeti, munkájáról saját jegyzőkönyvet, a projekt feladatainak elvégzésének megfelelően jelenléti ívet vezet. E dokumentumok havi összesítésre kerülnek. A valóságnak megfelelő jegyzőkönyveket és jelenléti íveket a projektmenedzser igazolja le.

 

4.4. Az elfogadás kritériumai

A meghatározott határidőre a megadott feladat maradéktalan teljesítése, az ezeket igazoló dokumentáció hitelessége (dátum, aláírás) és teljessége.

 

4.5. Az értékelés folyamata

A részfeladatokért felelős összeállítja a dokumentumokat, kivonatos jelentésben értékeli, melyet az intézeti/tanszéki projekt-megbeszéléseken a projektmenedzser irányításával összesítnek, az értékelést a projektmenedzser véglegesíti és hagyja jóvá, majd továbbítja a konzorciumvezető felé.

A projekt mérföldköveinek megfelelően az elkészített anyagokat, dokumentumokat, valamint előrehaladási jelentéseihez és beszámolóihoz a dokumentációk konzorciumi tagonkénti előkészítése után azt a szegedi intézetbe kell juttatni a konzorciumvezető által megadott határidőre.

 

4.5.1. Az önértékelés módja

Oktatói vélemények, év végi önértékelő jelentések, az elvégzett feladatok jegyzékének felülvizsgálatából és értékeléséből áll.

 

4.5.2. Indikátorok követése, dokumentálása

A felelősségi köröknek megfelelően az oktatói, adminisztrátori, gazdasági, szakasszisztensi valamint a speciálisan képzett munkaerők részéről a projektben meghatározott indikátorok naprakész követése és dokumentálása előírt feladat.

-   Hallgatói teljesítményt igazoló dokumentumok rendszerezett gyűjtése, összesítése, a projekt részére való bocsátása.

-   Kiadott igazolások, tanfolyamok elvégzését igazoló dokumentumok őrzése, a projekt részére való bocsátása.

-   Rezidensi képzési, szakorvosjelölti-, szakorvos továbbképzési modulokban résztvevők véleményeinek gyűjtése.

-   Az indikátorok a projekt és az oktatási kerekasztalokon, megbeszéléseken meghatározottak alapján kiegészülhet.

 

4.5.3. Adatforrások

-         pénzforgalom, teljesítmények, keretnyilvántartás, havi keretkimutatás az intézményi Pénzügyi/Finanszírozási Osztály felől

-         az intézet/tanszék gondnoka által naprakészen vezetett nyilvántartások, melyek alapján folyamatos költségellenőrzés

-         aktuális hallgatói létszám, gyakorlati órák száma, ezek alapján állatszám és oktatástechnikai modell igény

-         beszállító cégek folyamatosan aktualizált árajánlatai

-         készletek mennyisége, szintje

-         a gyakorlati tematikáknak megfelelő egyéb költségek (anyagigény, mosatás, veszélyes hulladék, munkaerő szükséglet) meghatározása

-         mutató értékű hallgatói elégedettség vizsgálat központi eredményei (Dékáni Hivatal, Tanulmányi Osztály)

-         az intézet/tanszék által kért hallgatói mutató értékű visszajelzések az adott oktatási modulok végén

-         a minőségirányítási rendszer munkafolyamatoknak megfelelő előírt dokumentációi, folyamatos minőségjavítás mutatói

-         mutató értékű munkatársi elégedettségi vizsgálat központi és intézeti/tanszéki eredményei

-         oktatók, oktatásban részvevő munkatársak szakmai-, minőségügyi továbbképzései, ezek száma, időtartama, eredménye

-         a projektek aktuális pénzügyi, szakmai adatai

 

4.6. A projekt gazdasági elszámolásának menete, a gazdasági dokumentumok beérkezésének, leigazolásának rendje

A projektre vonatkozó támogatási szerződésben foglalt kereteknek és céloknak megfelelően kerül felhasználásra a támogatási összeg.

Az intézet/tanszék pénzügyi kereteitől elkülönülten külön pénzügyi keret alapján történik a kezelése, gazdasági nyilvántartása, illetve a teljes körű levelezés és dokumentáció a projekt elkülönített dossziéiban kerül lefűzésre.

A projekt költségvetésében a támogatási szerződésben meghatározottan személyi jellegű kifizetések és beruházások (eszközbeszerzés, szakmai szolgáltatás igénybevétele) szerepelnek.

A gazdasági elszámolások vonatkozásában az intézményi pénzügyi, gazdasági előírások és elszámolási rend érvényes. A projekt elszámolására a Pályázati Iroda által meghatározott követelmények érvényesek.

 

4.6.1. A pénzügyi elszámolás menete

4.6.1.1. Személyi jellegű kifizetések esetén

A projekt megvalósításában résztvevő munkatársakkal 2 évre szóló keretszerződés lett kötve. Az abban, ütemtervszerűen meghatározott feladatok teljesítését a projektmenedzser esetében az egyetem Rektora vagy megbízásával a Kar Dékánja, a projekt egyéb résztvevőinél a projektmenedzser igazolja 4 példányban. A megbízási díjak kifizetéséhez szükséges nyilatkozatok a projekt elkülönített pénzügyi keretének kezelőjéhez kerülnek, aki ezt ellenjegyzi és a munkaügyi- ill. bérügyi osztály illetékesei felé továbbítja. Ellenjegyzés után a Tanszékre 2 példányban kerül vissza – az egyik a projekt jelentéseihez, beszámolóihoz, elszámoláshoz, a másik az irattárba kerül.

 

4.6.1.2. Beruházások esetén

- Eszközbeszerzés

Az intézet/tanszék 100.000.- Ft alatti megrendeléseket kezdeményezhet – amennyiben a támogatási szerződés meghatározott pontja ezt biztosítja – ez lehet készpénzes vásárlás házipénztárból vagy átutalásos számlára történő beszerzés. Az értékhatár feletti és a közbeszerzési eljárás tárgykörébe tartozó beszerzéseket a konzorciumban lévő egyetem Kereskedelmi Osztályán keresztül lehet bonyolítani. Amennyiben közbeszerzési eljárást kell lefolytatni, ezt a Kereskedelmi Osztály felé kell kezdeményezni az ajánlatok elbírálásához szükséges szempontok megadásával. Az eljárást a Kereskedelmi Osztályon folytatják, de a beérkező ajánlatokat az intézet/tanszék a projektben is megjelölt illetékes munkatársainak is értékelnie kell. Az ajánlattételi felhívásban szereplő szempontok alapján a legmegfelelőbb ajánlattevővel szerződést köt a Kereskedelmi Osztály.

Az intézetbe/tanszékre beérkező számlát – pénzügyi kifizetésének jogosságát – a projektmenedzser leigazolja, ezután a konzorciumban lévő egyetem Pénzügyi Osztályán iktatják és ismét az intézetbe/tanszékre kerül. A számlán szereplő kis- vagy nagy értékű tárgyi eszköz bevételezése után a projekt intézményi pénzügyi keretkezelője továbbítja kifizetés céljából.

 

- Szakmai szolgáltatás igénybevétele esetén

A közbeszerzési törvényben meghatározott értékhatár nettó 2 millió Ft.  Efölött közbeszerzési eljárás lefolytatása szükséges a Kereskedelmi Osztállyal a Közbeszerzési Törvény előírásainak megfelelően. Az elvégzett munka teljesítését, illetve az ez alapján kiállított számlát a projektmenedzser/konzorciumvezető – távollétében meghatalmazottja – igazolja. A 4 példányban kiállított teljesítési igazolást a projekt elkülönített pénzügyi keretének kezelője ellenjegyzi és továbbítja az illetékesek felé.

 

A szükséges eszközök és szolgáltatások szállítóit a gazdasági megbízott az alább megadott szempontok szerint értékeli: beszerzési ár, az eszköz/áru/szolgáltatás minősége, kedvezmények, garanciavállalás, szervizháttér, szállítási határidő.

Az egyetem által kijelölt pénzügyi keretkezelő küldi meg az intézet/tanszék felé a kifizetéseket igazoló bankszámlakivonatok hitelesített másolatait. A számlák, pénzügyi dokumentumok irattárózása, nyilvántartása a gazdasági oktatásszervező feladata. A számlák, egyéb pénzügyi jellegű iratok a szükséges mellékletekkel költségsoronként vannak lefűzve.

 

 

4.7. Az oktatási célú műtő egységek működése

A műtőtraktus területén folyó oktató tevékenységek szabályzása annak érdekében történik, hogy az ott végzendő tevékenységek a legszigorúbb műtői szabályoknak megfelelően, valamint mind az ott lévő személyek, mind a kísérleti állatok számára – a hatályos Állatvédelmi Törvény és a kapcsolódó kormányrendeletek előírása szerint – biztonságosan történjenek. A munka összehangolt legyen, illetve a különféle beavatkozások feltételei adottak legyenek a magas szakmai és minőségi színvonalú oktatói feladatok teljesítéséhez.

A műtéti traktus feladatainak ellátását, munkamenetét, az intézet/tanszék műtői szakmai rendje szabályozza.

   

 

4.8. Képzési tevékenységek

4.8.1. A képzés szervezése

A projektmenedzserek által meghatározott időrendi beosztásban kerülnek meghirdetésre a projekt keretén belüli oktatási modulok. A modulok lebonyolításában résztvevők beosztását a projektmenedzser jelöli ki a 4.1. és 4.3. pontok szerint. A soron következő oktatási modult megelőző héten oktatási értekezlet keretében történik a feladatok megbeszélése. Ennek alapján az adott modulra, hétre vonatkozólag táblázat formájában rögzítésre kerül az oktatás helye, ideje, tematikája és az előadók/oktatók személye. A gyakorlatok előkészítését az erre a feladatra kijelölt személy(ek) végzi(k).

A gyakorlatok teljesítésének ellenőrzését az erre a feladatra kijelölt oktató(k) végzi(k), aki(k) a modul végéig értesíti(k) a projektmenedzsert azokról a résztvevőkről/hallgatókról, akik nem teljesítették a gyakorlati képzés követelményeit.

A kijelölt oktató(k) modult teljesítő hallgatók/rezidensek leckekönyvét aláírásra előkészíti(k) – dátum beírása. A projektmenedzser illetve a kurzus koordinátorai a leckekönyvet aláírják.

 

 

4.8.2. Posztgraduális képzés

Az intézet/tanszék az intézményi posztgraduális képzési szabályainak megfelelően akkreditált kurzusával és moduljával végzi ilyen irányú tevékenységet.

4.8.2.1. Ph.D. képzés

Az intézet/tanszék minősített oktatókat akkreditál az egyetem szakmailag illetékes doktori programjaiba, akik szakmai tanfolyamokat tartanak illetve Ph.D. témákat vezetnek. A tanfolyamok meghirdetése az intézményi Doktori Tanács által előírt módon történik.

 

4.8.2.2. Rezidens/szakorvos képzés

A szakorvos képzés az intézmények által előírt keretek között folyik.

A műtéttani intézetek/tanszék részt vesz a legtöbb olyan szakma szakorvosi képzésében, amelyekhez sebészeti műtéttani törzsanyag elsajátítása szükséges, melyet miniszteri rendelet szabályoz (az Egészségügyi Miniszter 73/1999.(VIII. 13.) sz. folyamatos továbbképzéséről szóló rendelete). Az adott szakmák rezidensei részére az intézet/tanszék a projekt keretében kialakított egységes 3 hetes kötelező törzsanyag képzést tart előadások és gyakorlatok formájában az általános műtéttan, a laparoszkópos sebészet és a mikrosebészet tárgykörében.

A rezidensképzés időpontját, helyét, tematikáját, a felkért előadók és a tutorok/mentorok személyét az intézetvezetők/tanszékvezető határozza meg a  konzorciumban résztvevő egyetemek szakorvosképzési koordinátoraival egyetértésben.

Az időpont ismeretében a tanfolyam szervezését – értesítések, jelentkezési lapok begyűjtése – a konzorciumi egyetemek Szak- és Továbbképző Központ végzi.

Az intézet/tanszék részéről a törzsképzés előkészítését, adminisztrációját, a szükséges levelezések bonyolítását az erre kijelölt oktató végzi.

A törzsképzés során a rezidensek a tutorok és mentorok szakmai irányításával elsajátítják, illetve átismétlik az alapvető sebészi beavatkozásokat, továbbá sebészi oktatástechnikai modelleken és kísérleti állatokon elsajátítanak és begyakorolnak bizonyos műtéteket, melyeket a rezidens leendő szakképesítésének megfelelően a felkért szakirányú gyakorlatvezetők irányításával, speciális beavatkozásokkal is kiegészít a tanszék.

Az oktatás és a műtétek technikai előkészítését az erre a feladatra kijelölt személy(ek) végzi(k).

Az írásbeli számonkérés – tesztvizsga – kérdéseinek összeállítását a szakorvosképzés koordinátorával és az intézet/tanszékvezetővel történt megbeszélés alapján az erre a feladatra kijelölt oktató(k) végzi(k) a projekt egységesített rendszerében.

A vizsga során az oktatói felügyeletnek és dolgozatjavításnak a szervezését az erre a feladatra kijelölt oktató(k) végzi(k).

A rezidensi törzsképzés érdemjegy formájában történő minősítését a három hetes tanfolyam ideje alatt tanúsított aktivitás, manuális készségek, elméleti felkészültség, valamint a tesztvizsga eredményének figyelembe vételével a szakorvosképzés koordinátora a tutorok és mentorok véleményét meghallgatva határozza meg.

A rezidensek gyakorlatait a tutorok, mentorok igazolják le a leckekönyvbe a megfelelő módon bevezetve és aláírással hitelesítve. A tutori, mentori feladatok elvégzését az intézet/tanszék szakképzési felelőse adminisztrálja és küldi el az egyetem Szak- és Továbbképzési Központjába.

 

4.8.2.3. Kötelező folyamatos orvostovábbképzés tanfolyamai

A továbbképzési pontok elméleti képzésben történő megszerzéséhez az intézet/tanszék  akkreditált tanfolyamot biztosít.

A tanfolyamok akkreditálása évente kétszer (adott év január 15. és július 15.) történik az erre a célra szerkesztett program kitöltésével és az egyetem felé történő benyújtásával. Az egyetemek által meghirdetett továbbképzések szervezését a Szak- és Továbbképzési Központok végzi, majd a jelentkező névsorát megküldi az intézet/tanszék részére.

Az akkreditálás adminisztratív teendőit az intézet/tanszékvezető által erre kijelölt oktató végzi. Az intézet/tanszék részéről a tanfolyamok előkészítését, szervezését, adminisztrációját az erre kijelölt oktató(k) végzi(k).

A tanfolyam során a résztvevők az intézet/tanszék oktatói valamint meghívott előadók szakmai irányításával előadásokat hallgatnak és műtői gyakorlatot végeznek.

Az oktatás és a műtétek technikai előkészítését az erre a feladatra kijelölt személy(ek) végzi(k).

Amennyiben a tanfolyam vizsgával zárul, az írásbeli számonkérés – tesztvizsga – kérdéseinek összeállítását, valamint a gyakorlati számonkérés szempontjainak meghatározását a konzorciumvezető irányítása szerint az intézet/tanszékvezetőkkel és az adott tanfolyam koordinátoraival történt megbeszélés alapján az erre a feladatra kijelölt oktató(k) végzi(k).

Az írásbeli vizsga során az oktatói felügyeletnek és dolgozatjavításnak a szervezését az erre a feladatra kijelölt oktató(k) végzi(k).

A tanfolyam végén a részvételről történő igazolás kiadása a részvétel, illetve ha vizsgával zárul a tanfolyam, a vizsga eredményének figyelembe vételével történik. Az igazolást az intézet/tanszékvezető és a tanfolyam akkreditált koordinátora együttesen adja ki.

 

4.8.3. Munkatársak képzése

4.8.3.1. Oktatás

Munkavédelmi oktatás

A munkavédelmi oktatásokat az intézményi Munkavédelmi Szabályzat előírásainak megfelelően kell megtartani. Felelőse az intézeti/tanszéki munkavédelmi megbízott.

 

Tűzvédelmi oktatás

A tűzvédelem oktatása az intézményi Tűzvédelmi Szabályzat előírásainak megfelelően történik a tűzvédelmi vezető által összeállított tematika alapján. Felelős az intézeti/tanszéki tűzvédelmi megbízott.

 

Minőségügyi oktatás

Minőségirányítással kapcsolatos oktatásban minden munkatársat részesíteni kell. Az intézeti/tanszéki oktatásokat az erre kijelölt személy, illetve a MICS (Minőségirányítási Csoport) vezető éves tematika szerint végzi.

 

4.8.3.2. Szakmai továbbképzések

Diplomások számára

Az orvosok és egyéb diplomások kötelező folyamatos szakmai továbbképzését az idevonatkozó intézményi leírások szabályozzák.

 

Szakdolgozók számára

A szakasszisztensek működési nyilvántartása az intézményi szabályzatokban és utasításokban leírtaknak megfelelően történik. A beiskolázásokra és továbbképzésekre vonatkozólag a részlegvezetők javaslata alapján a projektmenedzser intézet/tanszékvezető készít tervet. Belső rendszeres továbbképzést is tarthat az intézet/tanszék az új módszerek, eljárások, műtői és állatházi rendszabályok témakörében.

 

 

4.9. Higiénés tevékenység

Az intézet/tanszék egyes tevékenységére jellemző a munka jellegéből adódó fertőzésveszély.

Általános rendszabályok

-         A műtő, labor, állattartó helyiségekben csak az előírt védőruhában (maszkban, köpenyben, műtős sapkában védőcipőben) szabad dolgozni, illetve tartózkodni, a munkaruhát tilos hazavinni, otthon mosni.

-         Étkezni csak a személyzeti pihenőben szabad.

-         Műtőtraktusban, laboratóriumban, állatházban biztosított a kézfertőtlenítés lehetősége, az intézményi aktuális munkautasításban ajánlott fertőtlenítőszerek listájában megengedett kézfertőtlenítő szerek közül valamelyik használandó.

-         A higiénikus főorvos által javasolt fertőtlenítő szerek időnkénti változtatását be kell tartani.

-         A műtő- és munkaasztalokat munka után, illetve munkafázisok között az intézményi szintű utasításoknak és az intézeti/tanszéki előírásokban felsorolt területfertőtlenítő szerekkel a leírt módon kell fertőtleníteni.

-         Műtő területén a gumikesztyű használata kötelező, állatok kezelésénél legyen védőkesztyű.

Fertőzött eszközök kezelése

Egyszer használatos eszközök újból nem használhatóak, veszélyes hulladékgyűjtőbe kell tenni. A munka során keletkezett veszélyes hulladék kezelése az intézményi szabályzatok rendelkezései irányadóak.

 

A takarítás rendje

-         A takarítás rendjét az intézeti/tanszéki rend szabályozza.

-         A takarítást és a kísérleti eszközök mosogatását a kisegítő és a műtős személyzet váltott beosztásban végzi.

-         A dolgozószobákban, irodákban használatos takarító eszközöket elkülönítetten kell kezelni csak a labor, csak a műtő- illetve csak az állatkísérletes traktusban használtaktól.

-         Naponta végzendő a munkaasztalok fertőtlenítése, ami az egyes munkahelyekre beosztott szakasszisztens feladata, valamint a fertőtlenítő felmosás, ami az speciálisan képzett állatfelügyelők/takarítók feladata.

-         Műtő- és állatkísérletes traktus, hetente egyszer nagytakarítást kell végezni, amely kiterjed a csempe és a berendezések felületének fertőtlenítésére, ez az állatfelügyelők/takarítók feladata, valamint speciális munkaeszközök fertőtlenítésére, ami az asszisztensek feladata a releváns munkautasításban, folyamatleírásban megadott részletes leírás illetve a higiénés felelős kifüggesztett útmutatásai  alapján.

-         A takarítások elvégzését és időpontját az erre a célra alkalmazott forma nyomtatványokon az állatfelügyelők/takarítók/műtőszemélyzet dokumentálják. A megbízott higiénés vezető a tisztaságot, a fertőtlenítést, és a dokumentálást ellenőrzi.

 

 

4.10. Berendezések, eszközök - mérőeszközök, épületek karbantartása

A berendezések és épületek karbantartására vonatkozóan az intézményi szintű szabályzatok előírásai az irányadóak.

Az épületet, vagy berendezési tárgyakat érintő meghibásodást a részlegek a gazdasági megbízottnak, vagy az intézet gondnokának jelzik, aki lehetőségeihez mérten az intézet hozzáértő alkalmazottja révén elhárítja a hibát, vagy a megadott műszaki igénylő lapon a javítást megigényli.

A munka elvégzését a hiba keletkezési helyén a felelős vezető ellenőrzi, a munkát leigazolja.

Nagy műszerek karbantartását és javítását a gyártó cég által megjelölt szerviz végzi illetve átalánydíjas karbantartási szerződések vannak, pl. autoklávok stb. esetében.

A meghibásodásokat a felhasználók telefonon jelzik, 100.000 Ft-ot meghaladó javítási költség esetén a megrendelést az intézetvezető írásban is kezdeményezi az egyetem Műszaki Osztálya felé.

A mérőeszközök kezelésére vonatkozólag az idevonatkozó intézményi szabályzatok, folyamatleírások előírásai az irányadóak. Az intézetben/tanszéken a mérőeszközök nyilvántartásáért, üzemképes állapotban tartásáért, ellenőrzéséért, s az ezekhez kapcsolódó dokumentáció fenntartásáért az intézeti/tanszéki szakasszisztens(ek) / alleltár kezelők felelősek.

Minden mérőeszközt azonosító számmal és felügyeleti státuszától függően „H”: hitelesített, „K”: kalibrált, vagy „T”: tájékoztató jellegű jelzéssel ellátni. A mérőeszközök nyilvántartását egyedi nyilvántartó lapokon és összesített formában az intézeti/tanszéki mérőeszköz felelős folyamatosan aktualizálja. Az összesített nyilvántartás egyben kalibrálási / hitelesítési terv is.

A meghibásodott készülékeket, eszközöket használaton kívül kell helyezni, a javítás megtörténtéig az eszközt feltűnő „HASZNÁLATON KÍVÜL” jelzéssel ellátni. Minden mérőeszközt a felhasználója köteles az előírásoknak megfelelően használni, megóvni, tisztán tartani, a meghibásodást az intézet/tanszék gondnokának jelezni.

 

4.11. Tárolás

A raktározásra vonatkozó szabályozást az intézményi szabályzatok, leírások tartalmazzák.

A beérkezett áruk nyilvántartása a gondnok feladata. A beérkező árut az egyes egységekben, az ezzel a feladattal megbízott munkatárs a szállítólevél alapján azonosítja, majd aláírásával igazolja. A szállítólevelet és a számlát a gazdasági megbízotthoz eljuttatja.

Az árut fajtájának megfelelően a reszortfelelősök helyezik el a megfelelő raktárhelyiségben illetve figyelik a szavatossági időket.

Lejárt szavatosságú vegyszerek, reagensek részben megsemmisítésre kerülnek, részben gyakorlati oktatás során a hallgatóknak rendelkezésére bocsátja gyakorlás céljából. A tanszék az ilyen terméket „KIZÁRÓLAG OKTATÁSI, BEMUTATÁSI CÉLRA HASZNÁLHATÓ” megjelöléssel elkülönítve tárolja.

Szennyes munkaruha raktározásra nem kerül, mert a szennyes ruháknak heti egy alkalommal történik az összegyűjtése, amikor az már elszállításra is kerül. A műtős textil, műtős védőruházat (zsilip öltözet) naponta kerül gyűjtésre és elszállításra. Ez a folyamat a szállításról szóló bekezdésben részletezésre kerül. A tiszta ruhára ugyan ez vonatkozik, a tartalék tiszta ruhát a gondnok illetve az ezzel megbízott alleltár kezelő külön szekrényben tárolja.

A leltárnyilvántartás vezetése, eszközök bevételezése, selejtezése, elfekvő raktárba való leadása és az év végi leltár elkészítése a tanszék gondnokának a feladata, amelyet az intézményi szintű folyamatleírás előírásai alapján végez.

 

A szennyes védőruha szállítását hetente egy alkalommal a részlegekről a tanszék központi épületébe az eljáró végzi, megszámolja, majd a mosoda szennyes szállító konténerébe rakja, onnan a mosoda kocsija viszi el a mosodába. A tiszta ruha szállítása az adott egyetemek erre vonatkozó szabályai és rendszere szerint történik. A szennyes műtős védőruha naponta kerül gyűjtésre és szállításra. A mosatást a tanszék eljáró munkatársa az igénylőlapon rendeli.

A gázpalackok szállítása a gondnok által bejelentett igény alapján központilag történik. A palackokat a szállítók az épület előtt lerakják, illetve veszik fel a kirakott üres palackokat, onnan az intézet ezzel a feladattal megbízott munkatársa szállítja a tároló helyre. A palackok tárolása külön helyiségekben történik.

A veszélyes hulladékok tárolására szolgáló gyűjtőedényeket a gondnok a központi raktárból igényli. A műtő- és állattartó traktusban, laboratóriumi helyiségekben keletkezett veszélyes hulladékok csak erre a célra használt veszélyes hulladék tárolókba kerülnek, ezeket a mosogatóba beosztott munkatárs teszi a veszélyes hulladék gyűjtő tartályba és lezárva naponta kirakja a begyűjtő helyre, ahonnan az elszállítás központilag történik a Veszélyes hulladékkezelési szabályzat előírásai alapján.

 

 

4.12. Minőségirányítás

A minőségirányítás rendszer működtetéséért a konzorciumvezető, a projektmenedzserek, az operatív feladatok elvégzéséért a minőségirányítási megbízott felelnek.

A konzorcium azon intézményi tagjai számára, akik saját minőségirányítási rendszerrel és ISO minősítéssel rendelkeznek, az érvényes előírások teljes mértékben vonatkoznak, mely keretein belül a projektben meghatározott tevékenységek maradéktalanul végrehajthatóak.

 

 

4.13. Eltérések kezelése

Az eltérések kezelésével kapcsolatos szabályozást az intézményi leírások tartalmazzák. Az eltérésekkel kapcsolatos intézkedések végrehajtásáért az előfordulás szerinti terület vezetője a felelős.

 

4.14. Dokumentumok, feljegyzések, adatok kezelése, adatmentés

A nyomtatványok és a keletkezett dokumentumok kezelésére az intézményi szintű dokumentumok, feljegyzések, adatok kezelésére vonatkozó, valamint Iratkezelési Szabályzatai és előírásai az érvényesek a projekt követelményrendszere által meghatározott formák teljesítése mellett.

Bejövő/kimenő levelek, e-mailek, küldemények iktatására az intézet/tanszék titkárságán kerül sor.

Az intézet/tanszék projektben meghatározott tevékenységeivel, beszámolóival kapcsolatos adatok, az adminisztrációs, gazdasági adatok időszakos mentése meghatározott időközönként megtörténik CD/DVD adathordozóra való rögzítés útján.

 

4.15. Jogszabályi változások követése

A jogszabályi változásokról szóló minisztériumi, egyetemi és centrumszintű körlevelek az intézet/tanszék titkárságán iktatásra kerülnek, az Egészségügyi Közlöny az intézet/tanszék könyvtárában kerülnek tárolásra és nyilvántartásra.

A jogszabályi változásokról a konzorcium vezető és a projektmenedzserek tájékoztatják a projektben résztvevőket és a szükséges intézkedéseket megteszik.

Használatra kerül továbbá a belső egyetemi hálózatokon elérhető CD Jogtár.

4.16. Feljegyzések, formanyomtatványok

 

A projekt során használt dokumentumok.

 

 

5. A folyamat működésére jellemző indikátorok

 

Sorszám

Indikátor megnevezése

Indikátor számítása

Számítás gyakorisága

1. Az oktatási tevékenység mutatói

1.1.

Meghirdetett kurzusok, modulok száma

modulonként összesített

oktatási modulonként, beszámolási periódusonként

1.2.

Oktatott tanulók száma, nemenkénti megoszlása

modulonként összesített

oktatási modulonként, beszámolási periódusonként

1.3

Beszámolók pontszáma

modulonként összesített

oktatási modulonként, beszámolási periódusonként

1.4.

Vizsgaérdemjegyek átlaga

a vizsgákon kapott érdekjegyek összege / vizsgák száma

oktatási modulonként, beszámolási periódusonként

1.5.

Posztgraduális tanfolyamok száma és a résztvevők száma

intézeti/tanszéki összesített

beszámolási periódusonként

1.6.

Ph.D. fokozatot szerzett hallgatók vagy egyéni felkészülők száma

intézeti/tanszéki összesített

beszámolási periódusonként

1.7.

Tanulók lemorzsolódási rátája

intézeti/tanszéki modulonként összesített

beszámolási periódusonként

1.8.

Oktatási kerekasztalok száma, résztvevők száma, kiegészítő mutatók

konzorciumi összesített

beszámolási periódusonként

2. Munkatársak képzése, minőségirányítási rendszer

2.1.

Minőségbiztosítást bevezetett intézmények száma

összesített

beszámolási periódusonként

2.2.

Minőségügyi oktatásban részt vett munkatársak száma

intézeti/tanszéki összesített

beszámolási periódusonként

2.3.

Továbbképzéseken részt vett munkatársak száma

intézeti/tanszéki összesített

beszámolási periódusonként

2.4.

Beiskolázott munkatársak száma

intézeti/tanszéki összesített

beszámolási periódusonként

2.5.

A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma

intézeti/tanszéki összesített

beszámolási periódusonként

 

Feljegyzések: