Példány sorszám:
A HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0040/1.0
„Sebészeti gyakorlati alap- és szakképzési rendszer”
projekt minőségirányítási rendszere
Az összeállítást készítette: Dr. Németh Norbert
a projekt minőségirányítási megbízottja
a DE OEC Sebészeti Műtéttani Tanszék
Minőségirányítási Csoport (MICS) vezetője
Az összeállítást irányította: Prof. Dr. Mikó Irén
a DE OEC Sebészeti Műtéttani Tanszék tanszékvezetője
projektmenedzser
Átvizsgálta: Dr. Takács E. Ildikó
a DE OEC Sebészeti Műtéttani Tanszék
Minőségirányítási Csoport műszerfelelőse
Jóváhagyta: Prof. Dr. Boros Mihály
SZTE ÁOK Sebészeti Műtéttani Intézet vezetője
M ó d o s í t á s o k |
||
Sorszáma |
Dátuma |
Leírása |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
A minőségirányítási működési rend érvényes a konzorciumot alkotó Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Orvos- és Gyógyszerésztudományi Centrum, Általános Orvostudományi Kar, Sebészeti Műtéttani Intézet, a Pécsi Tudományegyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Általános Orvostudományi Kar, Sebészeti Oktató és Kutató Intézet valamint a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Általános Orvostudományi Kar, Sebészeti Műtéttani Tanszék a projektben meghatározott tevékenységek során érintett részlegeire és a projektben résztvevő valamennyi megbízott munkatársra.
4.1. Felelősségi körök
Pályázati céloknak megfelelő tevékenységek elvégzését az intézet/tanszék projektmenedzsere és a konzorciumvezető felügyeli.
A konzorciumvezető, projektmenedzserek, oktatók, adminisztratív/gazdasági feladatokat ellátók, szakasszisztensek és a speciálisan képzett munkaerők felelősségi- és feladatkörei a támogatási szerződésben foglaltak alapján kerülnek meghatározásra.
4.2. Aláírási jogosultságok
Aláírási jogosultsággal a projekt támogatási szerződésében meghatározottak alapján a projektmenedzserek és a konzorciumvezető rendelkezik. A projektmenedzser távolléte esetére aláírási jogosultságot rendelhet el a megfelelő meghatalmazás és aláírási címpéldány megléte mellett.
4.3. Feladatok meghatározása
A projekt rendszeres megbeszélésein elhangzottak alapján készült, a konzorciumvezető által jóváhagyott jegyzőkönyvekben foglaltak alapján, valamint az ezen alapuló rendszeres intézeti/tanszéki megbeszélések és/vagy oktatási továbbképzések alapján, melyekről jegyzőkönyvek és jelenléti ívek készülnek, az intézet/tanszék működési rendjének megfelelően (Működési Rend).
Az elvégzett feladatokat minden résztvevő önállóan vezeti, munkájáról saját jegyzőkönyvet, a projekt feladatainak elvégzésének megfelelően jelenléti ívet vezet. E dokumentumok havi összesítésre kerülnek. A valóságnak megfelelő jegyzőkönyveket és jelenléti íveket a projektmenedzser igazolja le.
4.4. Az elfogadás kritériumai
A meghatározott határidőre a megadott feladat maradéktalan teljesítése, az ezeket igazoló dokumentáció hitelessége (dátum, aláírás) és teljessége.
4.5. Az értékelés folyamata
A részfeladatokért felelős összeállítja a dokumentumokat, kivonatos jelentésben értékeli, melyet az intézeti/tanszéki projekt-megbeszéléseken a projektmenedzser irányításával összesítnek, az értékelést a projektmenedzser véglegesíti és hagyja jóvá, majd továbbítja a konzorciumvezető felé.
A projekt mérföldköveinek megfelelően az elkészített anyagokat, dokumentumokat, valamint előrehaladási jelentéseihez és beszámolóihoz a dokumentációk konzorciumi tagonkénti előkészítése után azt a szegedi intézetbe kell juttatni a konzorciumvezető által megadott határidőre.
4.5.1. Az önértékelés módja
Oktatói vélemények, év végi önértékelő jelentések, az elvégzett feladatok jegyzékének felülvizsgálatából és értékeléséből áll.
4.5.2. Indikátorok követése, dokumentálása
A felelősségi köröknek megfelelően az oktatói, adminisztrátori, gazdasági, szakasszisztensi valamint a speciálisan képzett munkaerők részéről a projektben meghatározott indikátorok naprakész követése és dokumentálása előírt feladat.
- Hallgatói teljesítményt igazoló dokumentumok rendszerezett gyűjtése, összesítése, a projekt részére való bocsátása.
- Kiadott igazolások, tanfolyamok elvégzését igazoló dokumentumok őrzése, a projekt részére való bocsátása.
- Rezidensi képzési, szakorvosjelölti-, szakorvos továbbképzési modulokban résztvevők véleményeinek gyűjtése.
- Az indikátorok a projekt és az oktatási kerekasztalokon, megbeszéléseken meghatározottak alapján kiegészülhet.
4.5.3. Adatforrások
- pénzforgalom, teljesítmények, keretnyilvántartás, havi keretkimutatás az intézményi Pénzügyi/Finanszírozási Osztály felől
- az intézet/tanszék gondnoka által naprakészen vezetett nyilvántartások, melyek alapján folyamatos költségellenőrzés
- aktuális hallgatói létszám, gyakorlati órák száma, ezek alapján állatszám és oktatástechnikai modell igény
- beszállító cégek folyamatosan aktualizált árajánlatai
- készletek mennyisége, szintje
- a gyakorlati tematikáknak megfelelő egyéb költségek (anyagigény, mosatás, veszélyes hulladék, munkaerő szükséglet) meghatározása
- mutató értékű hallgatói elégedettség vizsgálat központi eredményei (Dékáni Hivatal, Tanulmányi Osztály)
- az intézet/tanszék által kért hallgatói mutató értékű visszajelzések az adott oktatási modulok végén
- a minőségirányítási rendszer munkafolyamatoknak megfelelő előírt dokumentációi, folyamatos minőségjavítás mutatói
- mutató értékű munkatársi elégedettségi vizsgálat központi és intézeti/tanszéki eredményei
- oktatók, oktatásban részvevő munkatársak szakmai-, minőségügyi továbbképzései, ezek száma, időtartama, eredménye
- a projektek aktuális pénzügyi, szakmai adatai
4.6. A projekt gazdasági elszámolásának menete, a gazdasági dokumentumok beérkezésének, leigazolásának rendje
A projektre vonatkozó támogatási szerződésben foglalt kereteknek és céloknak megfelelően kerül felhasználásra a támogatási összeg.
Az intézet/tanszék pénzügyi kereteitől elkülönülten külön pénzügyi keret alapján történik a kezelése, gazdasági nyilvántartása, illetve a teljes körű levelezés és dokumentáció a projekt elkülönített dossziéiban kerül lefűzésre.
A projekt költségvetésében a támogatási szerződésben meghatározottan személyi jellegű kifizetések és beruházások (eszközbeszerzés, szakmai szolgáltatás igénybevétele) szerepelnek.
A gazdasági elszámolások vonatkozásában az intézményi pénzügyi, gazdasági előírások és elszámolási rend érvényes. A projekt elszámolására a Pályázati Iroda által meghatározott követelmények érvényesek.
4.6.1. A pénzügyi elszámolás menete
4.6.1.1. Személyi jellegű kifizetések esetén
A projekt megvalósításában résztvevő munkatársakkal 2 évre szóló keretszerződés lett kötve. Az abban, ütemtervszerűen meghatározott feladatok teljesítését a projektmenedzser esetében az egyetem Rektora vagy megbízásával a Kar Dékánja, a projekt egyéb résztvevőinél a projektmenedzser igazolja 4 példányban. A megbízási díjak kifizetéséhez szükséges nyilatkozatok a projekt elkülönített pénzügyi keretének kezelőjéhez kerülnek, aki ezt ellenjegyzi és a munkaügyi- ill. bérügyi osztály illetékesei felé továbbítja. Ellenjegyzés után a Tanszékre 2 példányban kerül vissza – az egyik a projekt jelentéseihez, beszámolóihoz, elszámoláshoz, a másik az irattárba kerül.
4.6.1.2. Beruházások esetén
- Eszközbeszerzés
Az intézet/tanszék 100.000.- Ft alatti megrendeléseket kezdeményezhet – amennyiben a támogatási szerződés meghatározott pontja ezt biztosítja – ez lehet készpénzes vásárlás házipénztárból vagy átutalásos számlára történő beszerzés. Az értékhatár feletti és a közbeszerzési eljárás tárgykörébe tartozó beszerzéseket a konzorciumban lévő egyetem Kereskedelmi Osztályán keresztül lehet bonyolítani. Amennyiben közbeszerzési eljárást kell lefolytatni, ezt a Kereskedelmi Osztály felé kell kezdeményezni az ajánlatok elbírálásához szükséges szempontok megadásával. Az eljárást a Kereskedelmi Osztályon folytatják, de a beérkező ajánlatokat az intézet/tanszék a projektben is megjelölt illetékes munkatársainak is értékelnie kell. Az ajánlattételi felhívásban szereplő szempontok alapján a legmegfelelőbb ajánlattevővel szerződést köt a Kereskedelmi Osztály.
Az intézetbe/tanszékre beérkező számlát – pénzügyi kifizetésének jogosságát – a projektmenedzser leigazolja, ezután a konzorciumban lévő egyetem Pénzügyi Osztályán iktatják és ismét az intézetbe/tanszékre kerül. A számlán szereplő kis- vagy nagy értékű tárgyi eszköz bevételezése után a projekt intézményi pénzügyi keretkezelője továbbítja kifizetés céljából.
- Szakmai szolgáltatás igénybevétele esetén
A közbeszerzési törvényben meghatározott értékhatár nettó 2 millió Ft. Efölött közbeszerzési eljárás lefolytatása szükséges a Kereskedelmi Osztállyal a Közbeszerzési Törvény előírásainak megfelelően. Az elvégzett munka teljesítését, illetve az ez alapján kiállított számlát a projektmenedzser/konzorciumvezető – távollétében meghatalmazottja – igazolja. A 4 példányban kiállított teljesítési igazolást a projekt elkülönített pénzügyi keretének kezelője ellenjegyzi és továbbítja az illetékesek felé.
Az egyetem által kijelölt pénzügyi keretkezelő küldi meg az intézet/tanszék felé a kifizetéseket igazoló bankszámlakivonatok hitelesített másolatait. A számlák, pénzügyi dokumentumok irattárózása, nyilvántartása a gazdasági oktatásszervező feladata. A számlák, egyéb pénzügyi jellegű iratok a szükséges mellékletekkel költségsoronként vannak lefűzve.
4.14. Dokumentumok, feljegyzések, adatok kezelése, adatmentés
A projekt során használt dokumentumok.
Sorszám |
Indikátor megnevezése |
Indikátor számítása |
Számítás gyakorisága |
1. Az oktatási tevékenység mutatói |
|||
1.1. |
Meghirdetett kurzusok, modulok száma |
modulonként összesített |
oktatási modulonként, beszámolási periódusonként |
1.2. |
Oktatott tanulók száma, nemenkénti megoszlása |
modulonként összesített |
oktatási modulonként, beszámolási periódusonként |
1.3 |
Beszámolók pontszáma |
modulonként összesített |
oktatási modulonként, beszámolási periódusonként |
1.4. |
Vizsgaérdemjegyek átlaga |
a vizsgákon kapott érdekjegyek összege / vizsgák száma |
oktatási modulonként, beszámolási periódusonként |
1.5. |
Posztgraduális tanfolyamok száma és a résztvevők száma |
intézeti/tanszéki összesített |
beszámolási periódusonként |
1.6. |
Ph.D. fokozatot szerzett hallgatók vagy egyéni felkészülők száma |
intézeti/tanszéki összesített |
beszámolási periódusonként |
1.7. |
Tanulók lemorzsolódási rátája |
intézeti/tanszéki modulonként összesített |
beszámolási periódusonként |
1.8. |
Oktatási kerekasztalok száma, résztvevők száma, kiegészítő mutatók |
konzorciumi összesített |
beszámolási periódusonként |
2. Munkatársak képzése, minőségirányítási rendszer |
|||
2.1. |
Minőségbiztosítást bevezetett intézmények száma |
összesített |
beszámolási periódusonként |
2.2. |
Minőségügyi oktatásban részt vett munkatársak száma |
intézeti/tanszéki összesített |
beszámolási periódusonként |
2.3. |
Továbbképzéseken részt vett munkatársak száma |
intézeti/tanszéki összesített |
beszámolási periódusonként |
2.4. |
Beiskolázott munkatársak száma |
intézeti/tanszéki összesített |
beszámolási periódusonként |
2.5. |
A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma |
intézeti/tanszéki összesített |
beszámolási periódusonként |
Feljegyzések: