A sebészeti törzsképzésben résztvevők manuális készségfejlesztő tanfolyam értékeléséről szóló visszajelzés a kiadott kérdőívek összesítése alapján
PTE ÁOK SOKI 2006. január 9-27.
Kérjük, értékelje az alábbi kérdéseket 1-5 skálán, ahol az "1" a legkisebb, az "5" a legnagyobb adható érték. Az utolsó két kérdésben fejtse ki válaszát!
A kapott válaszok átlaga és szórása
1. A manuális készségek fejlesztéséhez mennyire tartja fontosnak a tanfolyamot?
4,47(+-)0,64
1 2 3 4 5
2. Jelenlegi "klinikai" gyakorlata szempontjából mennyire volt hasznos a minimál invazív sebészet és mikrosebészeti gyakorlat?
4,07(+-)0,88
1 2 3 4 5
3. Megfelelőnek tartja-e tanfolyam időtartamát?
3,73(+-)0,88
1 2 3 4 5
Ha nem, hogyan változtatná?
JELLEGZETES VÁLASZOK:
Hosszabb legyen; egyszeri időtartamnak elégséges, de lehetne ismételni, haladó kurzusok, gyakorlatok, stb.; 2 hét legyen; szakmaspecifikusabb legyen a különböző területeknek megfelelően; 6 hetes tanfolyamot indítanék; általános sebészeknek nem változtatnák a második hét anyagán, másoknak több szakmaspecifikus gyakorlatot szerveznék (pl. FOG-nak sziklacsont gyakorlatok)Lehetne hosszabb a mikro-rész.
4. Mennyire volt témaválasztásában hasznos az oktatás elméleti része?
4,00(+-)0,65
1 2 3 4 5
5. Mennyire volt megfelelő a tanfolyam elméleti részének szakmai színvonala?
4,60(+-)0,51
1 2 3 4 5
6. Mennyire volt megfelelő az elmélet és gyakorlat aránya?
4,33(+-)0,72
1 2 3 4 5
Ha nem, melyiket bővítené?
JELLEGZETES VÁLASZOK: Több gyakorlat; a gyakorlatot természetesen.
Megfelelő; a gyakorlati részt bővíteném; több gyakorlatot; gyakorlatot; gyakorlatot.
7. Mennyire volt optimális a tanfolyam idejének kihasználása?
4,47(+-)0,64
1 2 3 4 5
8. Mennyire volt megfelelő az oktatók felkészültsége?
4,93(+-)0,26
1 2 3 4 5
9. Mennyire volt megfelelő a műtő személyzetének segítőkészsége?
5,00(+-)0,00
1 2 3 4 5
10. Milyennek értékeli a tanfolyam infrastrukturális (értsd: műszerpark) felszereltségét?
4,07(+-)0,70
1 2 3 4 5
11. Elegendőnek tartja-e a gyakorlatokon a kísérleti állatok, preparátumok számát?
4,47(+-)0,74
1 2 3 4 5
JELLEGZETES VÁLASZOK: több jobb volna
12. Megismert-e új műszereket, módszert, új technikai eljárást a gyakorlat alatt?
4,27(+-)1,03
1 2 3 4 5
13. A jelenleg oktatott műtéti eljárások mellett milyen új eljárások oktatását vezetné be?
JELLEGZETES VÁLASZOK:
Ez így megfelelő; középfülsebészet; sebészeti szempontból alapképzésként elégséges, többi szakterület talán nem tartja elégségesnek, de a cél a manuális készségfejlesztés, nem műtéti technikák elsajátítása.A mikrosebészeti oktatáson belül fül-orr-gégészeti technikákról szóló ismeretterjesztés is hasznos lehet.
End-to-side anastomosis varrása pl. kadaver vénákon v. műtétből megmaradt vénák felhasználásával disznószíven.
Pl. arthroscopia mű-izületeken az endoscopos héten. Fej-nyak régióban alkalmazott műtéti metszéstípusok (pl. Dieffenbach-Weber) ismertetése, alkalmazásuk gyakorlása.
Több szakmaspecifikus témát választanék: sziklagyakorlatok, nyaki műtétek, stb. Szakspecifikus mikrosebészet, pl. fül- orr, és szemészet. Mindenkinek szaktól függően szakirányúbbá, pl.: trauma-orthopaediának csontok egyesítését.
14. Megjegyzések, javaslatok a készségfejlesztő tanfolyammal kapcsolatban:
JELLEGZETES VÁLASZOK:
- Talán a mikrosebészetben kevesebb trauma előadás, helyette pl: fül- orr- gége előadás, mert az is érdekes.
- Talán kicsit nagyobb hangsúlyt lehetne helyezni az alapvető mozdulatok (melyet mindenki használ) elsajátításra, pl. csomózás, lekötés, helyes műszertartás, fonalvezetés, öltésvezetés, preparálás, stb.
- Az összeállítás jó, bár az 1. héten kevésnek tartják a gyakorlatot.
- Lehetőség ér-idegnyeles lebenytranszplantáció elvégzésére, lemezes osteosynthesis.
- A délutáni gyakorlat tarthatna tovább, 7-8 óráig.